در حال بارگیری...
سوله های مرغداری
21 اکتبر

ساخت سوله های مرغداری و مراحل آن

ساخت سوله های مرغداری :

در مقالات قبل راجع به اینکه سوله ها چه نوع سازه هایی هستند صحبت کردیم. در این جا می خواهیم سوله های مرغداری را مورد بررسی قرار دهیم.  همان طور که می دانید سوله های مرغداری هم یکی از انواع سوله ها هستند که برای ساخت آنها علاوه بر اطلاعات معماری و عمرانی می بایست یک سری موارد و نکات ضروری در مورد فضای داخل سالن را هم حائز اهمیت قرار داد.

نکات مهم راجع به ساخت سوله های مرغداری:

نکته اول در طراحی یک سوله مرغداری، باید تهویه تابستان و زمستان در آن در نظر گرفته شود که این کار از دو روش تهویه تونلی و تهویه حداقلی انجام می شود.

نکته مهم دیگر در مورد ابعاد سوله های مرغداری است. یک استاندارد کلی برای ابعاد سوله های مرغداری تعریف شده است که از این قرار است: عرض 12 متر و طول حداقل 75 متر و با ارتفاع استاندارد 2/5 تا 3 متر می باشد.

نکته سوم درباره ساخت سوله های مرغداری این است که سر سالن مرغداری می بایست دارای دریچه ای کافی برای هیتر و دارای لوله ای برای ورودی هوا باشد.

همچنین ساخت حوضچه ی آب برای خنک نگه داشتن محیط الزامی است. حوضچه آب در دو سمت ورودی هوا به سالن برای خنک کردن هوای گرم تابستان ساخته می شود. دور حوضچه را بافنس می پوشانند و به فنس ها پوشال نصب می کنند.در برخی مرغداری ها برای توزیع یکنواخت تر هوا در سالن به جای آنکه سر سالن را در یک سمت سالن بسازند، سرسالن را در مرکز می سازند.

مراحل ساخت سوله های مرغداری :

  1. تهیه و اجرای فونداسیون سوله ها که شامل قالب بندی، آرماتور بندی و نصب بولت های بتن ریزی است.
  2. ساخت و رنگ آمیزی و نصب اسکلت فلزی
  3. تهیه و اجرای پوشش دیوار ها با استفاده از ساندویچ پانل
  4. تهیه و اجرای سقف کاذب
  5. تهیه و نصب درب های سالن
  6. تهیه و نصب فلاشینگ ها

صنعت سازه های فضایی تارتن، مجری ،طراح و سازنده سوله و سازه های مدرن و خرپایی، ساخت سوله های صنعتی، ورزشی و تفریحی، دام و طیور و پروژه های خاص در ایران و کشورهای همسایه.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

WordPress spam blocked by CleanTalk.